Gault&Millau România și-a desemnat noii câștigători și a lansat ediția 2019 a ghidului de restaurante

Gault&Millau România a lansat ediția 2019 a ghidului de restaurante, în cadrul unei gale în care au fost anunțate și noile premii și distincții din lumea gastronomică autohtonă. Marele câștigător al serii a fost Alexandru Dumitru – Bistro Ateneu, care a primit titlul de bucătarul-șef al anului, cu un scor maxim în ghidul galben – 15,5 puncte și 3 bonete. 

Alte 4 restaurante din România au primit un scor de 15 puncte și 3 bonete : Baracca (Cluj- Napoca), Fragment (Cluj-Napoca), KAIAMO (București) și the ARTIST (București).

Spre deosebire de ediția anului trecut, anul lansării Gault&Millau în România, ediția de anul acesta este mult mai concistentă, cuprinzând 275 de restaurante și localuri POP, din cele mai importante 15 orașe – 154 de localuri fiind noutăți față de ediția din 2018. În total, restaurantele din România au primit 108 bonete, iar clasamentul astfel rezultat le aduce recunoaștere în gastronomia internaţională. Evaluările restaurantelor din ghidul de restaurante Gault&Millau România ediția 2019 au fost realizate de o echipă de 17 evaluatori, dintre care 15 locali (cetățeni români și expați) și 2 internaționali.

Alxandru Dumitru, Cheful anului 2019 conform Gault&Millau
„Investiția în Gault&Millau este de fapt investiția într-o platformă globală care poate exprima clar și convingător potențialul gastronomic local, cu un impact semnificativ în HoReCa, turismul și agricultura din România. Sper ca recunoașterea oferită de echipele noastre locale și internaționale de evaluatori să genereze un nivel mai mare de încredere pentru cei care îndrăznesc să facă lucrurile cu autenticitate și asumare, cu toate riscurile și obstacolele inerente. Sper, de asemenea, ca modul în care va evolua gastronomia din România, să fie o chemare puternică pentru românii care de ani buni creează gust și experiențe culinare deosebite în alte părți ale lumii. ”, declară Alexandru Almăjeanu, fondator, Gault&Millau România.

„A doua ediție a ghidului de restaurante Gault&Millau reprezintă deja o consolidare a brandului în România: acoperire națională, un număr aproape dublu de restaurante selectate, o creștere a nivelului experienței gastronomice care se reflectă în scoruri mai mari în 2019. Presiunea pozitivă a prezenței ghidului Gault&Millau în România funcționează și va continua să aducă rezultate semnificative pentru piața locală.”, adaugă Raluca Hriţcu şi Ştefan Mortici, Country Managers Gault&Millau România.

Gault&Millau este primul ghid internațional gastronomic intrat pe piața românească. Publicat mai întâi în Franța acum 50 de ani de doi jurnaliști pasionați – Henri Gault și Christian Millau – ghidul care le poartă numele s-a făcut cunoscut prin susținerea reprezentanților noii bucătării franceze precum Paul Bocuse sau frații Troisgros. În timp, a cunoscut un success internațional, Gault&Millau fiind acum prezent în peste 20 de țări și 5 continente. În România, Gault&Millau își propune explorarea bucatariei locale prin evaluarea calității, creativității și autenticității descoperite în restaurantele locale.

Iaă, mai jos, cum arată premiile Gault&Millau 2019:

Leave a Reply

Your email address will not be published.