Lavazza lansează în București o școală de cafea pentru profesioniști

“Viața incepe după cafea”, se zice, iar pentru mine nimic nu-i mai adevărat: de câțiva ani buni, diminețile mele de acasă încep cu il perfetto espresso, savurat în liniște și, după caz, în lumina soarelui, până când energia se instalează și planurile pentru o nouă zi se așază și ele în ordine. Săptămâna aceasta însă, am schimbat peisajul și am avut ocazia să-mi savurez cafeaua într-o dimineață plină de arome chiar în noul centru de training Lavazza lansat în București, în cadrul unui eveniment plin de surprize și… de cafea. 🙂

Lavazza Training Center reprezintă școală unică în România și a luat naștere ca un parteneriat Lavazza-Coca-Cola HBC România, fiind destinată specialiștilor în cafea, care vor avea astfel posibilitatea să cerceteze și să experimenteze rețete noi de cafea. O inițiativă binevenită, într-o piață precum Romania, unde studiile au arătat că mai mult de 91%  din populația țării cu vârsta peste 18 ani consumă zilnic cafea.

Noul centru de training Lavazza va prezenta arta preparării cafelei, metode prin care boabele de cafea să-și păstreze calitatea intactă atât în momentul pregătirii băuturii, cât și în momentul în care este consumată. De asemenea, va oferi și cursuri pentru barista și profesioniști în domeniu printr-un program care îmbină degustarea de cafea, informații despre tot ce înseamnă cultivarea și apoi recoltarea boabelor de cafea, designul cafelei și arta latte-ului.

Situat în București, la sediul Coca-Cola HBC, centrul de training are un design italienesc și beneficiază de echipamente tehnice de înaltă calitate, la standardele oricărui alt centru de training Lavazza din lume. La nivel mondial, aceasta este cea mai mare rețea de training, cuprinzând peste 50 de astfel de centre. Centrul internațional din Torino, cu care trainerii de la București se află în contact continuu, a fost recent certificat de SCA Specialty Coffee Association drept cel mai bun centru de training, un loc în care nu vorbim doar despre o școală de cafea, ci și de un centru de research, în care experții lucrează constant pentru a crea și a propune inovații în domeniul experiențelor legate de cafea.

Dintre acestea, am avut ocazia să experimentez la centrul de training din București, într-o demonstrație live ținută chiar de Mirko Giordano, trainer internațional Lavazza, câteva specialități precum caviarul de cafea, coffee popcorn, chipsuri cu cafea și câteva “cofeetails”, denumire proprie pentru cocktailurile pe bază de cafea. Deși aceste produse nu se găsesc în centrul din București, am aflat că sunt disponibile în concept store-ul Lavazza din Milano, un loc pe care l-am pus deja pe listă pentru dățile când avionul mă va duce în această parte de lume.

Dincolo de aceste inovații (dar în strânsă legătură cu ele), m-am bucurat să aflu despre parteneriatele la nivel înalt pe care Lavazza le desfășoară în domeniul gastronomiei, colaborând constant cu chefi de nivel înalt și restaurante cu stele Michelin, cel mai sonor nume fiind cel al lui Massimo Bottura, al cărui restaurant, Osteria Francescana, a fost recent desemnat, pentru a doua oară în ultimii trei ani, restaurantul nr. 1 în lume în clasamentul World’s 50 Best.

Leave a Reply

Your email address will not be published.