Peste 5000 de vizitatori prezenți la cea de-a 23-a ediție a târgului GOODWINE

Weekendul trecut, între 5-7 aprilie, la Romexpo, peste 5000 de persoane au participat la cea de-a 23-a ediție a celui mai longeviv târg dedicat industriei vitivinicole din România: GoodWine. Ediția de primăvară s-a bucurat de un concept nou, iar activitățile propuse de organizatori au atras, îndeosebi, public nou, cu vârsta cuprinsă între 25 și 55 de ani.

În cele 3 zile de târg, cele 70 de crame românești și internaționale, prezente individual sau colectiv, au oferit vizitatorilor o selecție impresionantă de vinuri din diferite soiuri, dar și vinuri organice. Cele peste 500 de sortimente puse la dispoziția iubitorilor de vin pentru degustări gratuite au fost savurate de către cei prezenți.

Printre noutățile ediției cu numărul 23 ale târgului GoodWine primite cu entuziasm de către vizitatori au fost cursurile de inițiere în lumea vinului și masterclass-urile organizate în cadrul GoodWine Academy, cursuri care s-au desfășurat cu bilete sold out. Peste 130 de participanți au fost introduși în fascinanta lume a vinului de către Diana Pavelescu, una dintre cele mai admirate personalități de lifestyle oenologic din România. Temele abordate au fost diverse, de la noțiuni de food&wine pairing, la cursuri despre regiunile și terroir-ul geografiei viticole ale României, dar și despre vinuri și soiuri de struguri tradițional-românești. În calitate de brand ambassador Jidvei, eu am participat, desigur, la masterclass-ul Jidvei – Avanpremiera recoltei 2018, în cadrul căruia Diana a prezentat vinurile premium Mysterium și cele superpremium din gama Owner’s Choice, Ana și Maria, precum și Spumantul Jidvei, cunoscut și apreciat de un public larg.

Împreună cu Diana Pavelescu

,,Ediția de anul acesta a venit cu multe noutăți: o nouă imagine a târgului, o orientare către educație, către producător și către consumatorul final. Este foarte bine că am avut o varietate mare de vinuri, atât din România, cât și internaționale, pentru a fi pe placul tuturor vizitatorilor, oferindu-le posibilitatea de a descoperi noi produse. La această ediție am avut o nouă componentă – GoodWine Academy. Educația oamenilor în ceea ce privește domeniul vinului este foarte importantă. Până la urmă, un om educat știe ce să bea și ne-am axat pe atragerea unui public tânăr. Este caracteristica acestei generații faptul că tinerii vor să știe despre produs, vor o poveste”, a declarat Diana Pavelescu.

Târgul GoodWine a fost, de asemenea, prilejul de lansare a unor cărți dedicate industriei și iubitorilor de vin, aspiranți sau profesioniști ai domeniului, precum ,,Caietul somelierului. Ghid pentru aspiranți și profesioniști” de Sergiu Nedelea, deținător al titlului de ,,Cel mai bun somelier din România 2017” sau ,,Wine Lover’s Guide into Romanian Treasure”, un îndrumar prețios în ceea ce privește vinurile românești, un volum inițiat de vinul.ro.

Și pe viitor, componenta educațională va rămâne o parte importantă pe care se vor concentra organizatorii GoodWine, care au anunțat că până la ediția cu numărul 24 a acestui târg, care va avea loc în noiembrie, vor concepe și vor derula o serie de evenimente de educație în domeniul vinului.